Jan 17, 2012

Susanne Boger

About one month ago, I started learning to make jewelry. My teacher is Susanne Boger. I just fell in love with her works at first sight, I contacted her, then she welcomed friendly and it started soon.
1か月ほど前から、私はジュエリー作りを学んでいます。 私の先生はSusanne Bogerです。彼女の作品に一目ぼれして連絡をとった私を快く迎えてくれ、すぐにスタートしました。 





 This is my workspace.
 ここが私の作業場です。

Hers
彼女の

I'm making a silver ring now.
私は今シルバーのリングを作っています。
  It's a really first experience for me and difficult sometimes . But I seem to learn infinite possibility and joy of making with my hands.
本当に全く初めての体験で時々難しいけれど、自分の手で作る無限の可能性や喜びを学んでいる気がします。

  
Thanks a lot, Susi, also for communicating with me in German, though you have not lived in Germany anymore for a long time and work in English normally. It's really helpful for me not to forget German, while I'm learning Dutch.
I hope I can help you to do something in Tokyo.
See you next week! 
ありがとうSusi、もうずっとドイツを離れていて基本英語で活動しているのに、ドイツ語でコミュニケーションしてくれることにもとても感謝しています。オランダ語を勉強してるとドイツ語を忘れてしまいそうだから、本当にありがたいです。
東京で何かできるように、お手伝いできたらとも思ってます。
また来週! 
  http://www.susanneboger.com/