Feb 15, 2012

About my school

Before I moved to the Netherlands, I had never imagined that I would go to school to learn Dutch. (I heard that Dutch people speak English really well. )
Yes, it's true. When you talk to them in English, they answer in English nicely. But they speak Dutch normally, of course. I couldn't understand what they were speaking and what are written totally at first. It's a little bit sad, I just wanted to understand and start learning Dutch as soon as possible. I looked for a school a lot and found my Dutch class starting at the end of October.
オランダに来る前、オランダ語を勉強するなんて全く思っていませんでした。(オランダ人は英語が上手と聞いていたので。)その通りで、英語で話しかければ、彼らは快く英語で答えてくれます。でも普通はもちろんオランダ語を話します。最初、彼らが何を話しているのか、何が書かれているのか全く分かりませんでした。それが少し寂しくて、理解したくて、できるだけ早くオランダ語を勉強し始めたいと思いました。一生懸命探して、10月の終わりに始まるという今のところを見つけました。


I love my school and class totally. My classmates are really international. Everyone comes from different countries. I really enjoy the school except for the heavy books and homework. 
私は自分の学校もクラスも大好きです。私のクラスメイトはとってもインターナショナルで、みんな違う国の出身です。すさまじく重い本と宿題以外は、とてもエンジョイしています。
So many books
本いっぱい
 
 Maps
地図もね
 

Interesting stuffs
いろいろ

  
About 3 months passed now and we can speak Dutch a little bit. Last week one of my classmates suggested and we bet.
The losers are me, another classmate and our teacher.
約3か月が経って、みんな少しずつオランダ語が話せるようになって、先週クラスメイトの一人の提案で、賭けをしました。敗者は私ともう一人のクラスメイトと先生。
 

And today we had to bring something;
My teacher: gluhwein, my classmate: snacks, me: sweets.
そして今日、先生はグリューワイン、クラスメイトはしょっぱい系、私は甘い系のおつまみを持っていかなければいけなくなりました。


So today we could enjoy a small party even the losers☆
ということで、今日はちょっとしたパーティー☆

 It started before 12:00. Of course we still continued the Dutch lesson too, talked about politics and blah blah blah.  I said I can't drink so much, but I drank 3 cups... It's yummy☆ Yes, I was drunk! It was a nice happy Wednesday!!
たしかそれは12時前に始まり、もちろんオランダ語の授業も引き続き、政治のこととかなんか話したりして。私はそんなに飲めないよと言ったんだけど、なんだか3杯飲んでました、、、おいしかったあ☆ はい、酔っ払いました!まあ楽しい水曜日でした!

Sorry for my unclear photos.
写真が不鮮明でごめんなさい。