Nov 16, 2011

Home made winter

The day also began spontaneously as always.
I perchance read a small article in a local newspaper,  just had an interest in it and decided to go.   
(Of course I can't understand Dutch yet, sorry...)

その日もいつものように自然に始まりました。
新聞でたまたま見つけた小さな記事、ただ興味を持ったので行くことにしました。
(もちろんまだオランダ語は分りません、ごめんなさい。。。)

rea

With a map I could reach there.
There's a nice shop of kitchen stuffs.
At the corner of the shop I could meet a so nice friendly woman.
Her name is Yvette van Boven.
She produced her new cooking book and had a presentation there.
But when she found me, she smiled and talked to me so friendly. 

地図を片手に到着することができました。
そこにはすてきなキッチン専門のお店がありました。
そのお店の奥で、私はとてもすてきな女性に出会うことができました。 
彼女の名前はYvette van Boven
新しくクッキングブックを出した記念のお披露目&サイン会をしていました。
でも私を見つけると、彼女は笑顔でとてもフレンドリーに話しかけてくれました。 



 I love her work.
Her books are full of her recipes, illustrations and her husband's photos. So warm and lovely☆ 
It makes me happy.

I treasure this precious meeting.

私は彼女の仕事がだいすきです。彼女の本は、彼女の作ったレシピ、イラストレーション、彼女の旦那さんがとってくれた写真でいっぱいです。とてもあたたかくてかわいいものです。
幸せになってしまいます。

この出会いを大切に、私も頑張っていきたいと思います。